Merve Oflaz Gizem Hatipoğlu Nilay Cafer Aslıhan Güner BAŞLIK

14 Mart 2015 Cumartesi

Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Kadın Girişimciler ile Dünya Kadınlar Günü;


Sosyal Medya Kadınları...

Sosyal Medya Anneleri...

Derken uzayarak akıp giden bir liste...

Hayatımızın içerisinde bu kadar çok geçerken bu iki kelime “Sosyal Medya” bize bir fırsat oldu diyenlerdeniz biz Vaselila Kardeşler...

Sadece hayallerini gerçekleştirenler değil, hayatlarımız boyunca istesek te kurmayacağımız dostluklara köprü oldu Sosyal Medya...

Uşak ilimizden UTSO (Usak Ticaret ve Sanayi Odası Girişimci Kadınlar) özel bir davet aldık.

Öncesinde çok şaşırdık kardeşimle. Dedik biz ne yaptık ki böyle "Dünya Kadınlar Gününde" özel misafir olacak. Üstelik hiç tanımadığımız kişilerden, güzel Anadolu'muzun güzel kenti Usak’tan...

Heyecanla kabul ettik ama ne anlatırız nasıl anlatırız başladık planlamalara ve düştük yollara...

İyi ki de düştük yollarına Usak ilimizin...

İyi ki de davet edildik...

İyi ki Sosyal Medya’da varız dedik... Kilometrelerce ötemizde yasayan ama sanki hep aynı yerde yaşıyor sanki yıllardır tanışıyor muşuz gibi özel iki gün geçirdik Usak UTSO Girişimci kadınları ile...

Hep denir ya Anadolu'nun güzel insanı...

Biz yeni kusaklar anlamazdık bunların içinin doluluğunu...

Alışmışız İstanbul’un yorucu ama alıştıran o melankolik ızdırap hallerine...

Birilerinin size başka bir yetişeceği yer yada planı yada trafiği yada bambaşka bir önceliği olmadan siz olduğunuz, onların şehrinde misafir olduğunuz için tüm misafir perverlikleriyle ağırlanmayı...

Ne kadar şanslı kadınlardı tanıdığımız Usak’lı kadınlar...

Bizler başarı  hikayemizi anlattık sadece, sürçü lisan ettiysek affola diyerek...

Ama böyle aralarda sohbetlerimizde sorduk bizde, siz ne işle meşgulsünüz diye...

İşte orada sustuk ve sözü onlara bıraktık...

Cumhuriyetimizin örnek kadınlarıydı bir arada olduğumuz kadınlar...

Yasadıkları sehirde her birinin bir emeği, üretime katkısı, ailesi, çocukları ve değerleri vardı...

Ne kadar sanslısınız demekten alıkoyamadık kendimizi...

Özendik...

Türkiye'nin İstanbul’dan ibaret olmadığının bir çok kentin ve bu kentlerin Kadın girişimcileri ve hikayelerine şahit olduk.

ÖzgülŞEKER ÇİFTÇİ
19.01.1980 Uşak doğumlu
Evli ve 1 çocuk annesi Şeker Optik firmasında Optisyenlik yapıyor;

Diye anlatmış kendisini ancak Özgül Hanım UTSO (Uşak Ticaret ve Sanayi Odası) Kadın Girişimciler Kurulu  Başkanı. Hepimizin tarihten bir seklide öyle yada böyle ismini duyduğu ancak mutlaka ezberinde olması şart olunan “Türkiye’nin İlk Şeker Fabrikası sahibi Nuri ŞEKER’in torunu”...Nasıl bir mirastır sahibi olduğu Şeker Optik firmasının adında ki Şeker. Şeker gibi bir kalbi ve bir o kadar da diktatör halleriyle Usak İlinin önde gelen güçlü ve özel kadınlarından biri.

Aysel KARAMAN
27.04.1972 Sakarya Adapazarı doğumluyum  Kartaş Karamanlar Gıda San. ve Tic AŞ. olan kendi firmamızda genel müdür yardımcılığı yapmaktayım.
Diye anlatmış kendisini, yüreğinize sağlık... Kendi üretimi olan helvaları, pekmezleri, tahinleri ile güzel Anadolu'muzda üretime destek olmaktadır.

Gamze KADIOĞLU
11 Temmuz 1990 tarihinde Uşak’ta doğdu, 2008 yılından itibaren GÜLKA GIDA Limited Şirketi’nin yönetiminde görev almaktadır.

Diye anlatsa da sade bir sekilde, aslında sahip çıkıyor işletmesine...Ülkesine, geleceğine...

Duygu SESLİ
24/10/1983 dogumlu, evli ve 3 cocuk annesidir. Kendini gelistirmek amacli cesitli egitim ve seminerlerle katilmaktadir. halen ingilizce egitimi almaktadir.

Diye anlatsa da, tanısılması gereken ve tanıstığınızda 3 çocuk annesi olduğuna asla inanmayacağınız dünya tatlısı güzel anne....

Bahriye KILDACI
10.70 İzmir doğumluyum.Göz Tıp Merkezinde göz hastalıkları uzmanı ve başhekim olarak çalışıyorum.

Diye anlatsa da kendini, sehrin bir parçası kendisi. Gerek mesleki durusu gerekse Usak adına özverili çalışkan tutumu parmakla gösterilesi.

Kadriye Seval DOĞAN
1961 İstanbul  Üsküdar  doğumluyum. Evli ve 3 cocuk annesiyim.Ortaöğretim ve liseyi  İstanbul'da okudum.  1979 Kabataş Ticaret Lisesi muhasebe dalından mezun oldum. 1980 li yılının sancılı döneminden dolayı İstanbul Ünv.  İktisadi ticari Bilimler Fakültesini .Bırakmak zorunda kaldım. İş hayatına 1977 yılında okurken  ufak şirketlerde boş zamanlarımı degerlendirmek  ve aldığım eğitimi pekiştirmek için başladım. Daha sonra is tecrübem  ve Azmimle kısa sürede Koç  Holding  bünyesinde   çalıştım.  Eşimin  Hitit Seramik fabrikasinin yatırımı  ve montajı nedeniyle 1990 yılında Uşak  iline  geldik. 25 senedir Uşak ta  ikamet etmekteyiz.  Esim Ayhan Doğan Genel Müdürlük görevini  sürdürmektedir . Çeşitli  Sivil toplum kurulusların Yönetiminde görevler aldım. Egitimime 35 yil aradan sonra Anadolu  Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Halkla ilişkiler bölümünde devam ettirmekteyim.

Diye anlatıyor kendisini ve biz hayran kaldık kendisine... Anadolu'muzun örnek kadınlarından kendisi.

Gülnur BULCA
27.10.1987 Uşak doğumluyum. İlköğretim ve lise eğitimimi uşakta tamamladım. İzmir ekonomi üniversitesi lojistik yönetimi üzerine lisans yaptım.2011 yılından itibaren uşakta ikamet etmekteyim ve aile şirketimiz olan Şeker Optikte çalışmaktayım, evliyim. 

Diye anlatıyor kendisini Gülnur Hanım ancak asıl heyecan bu günlerde beklenen ve özlenen “Demirşah” bebek. Kendisi Türkiye’nin İlk Şeker Fabrikası sahibi Nuri ŞEKER’in torunu”... Her ne kadar içinde kalsada üniversite yıllarında Dedesinin konuslduğu Girişimcilik paneli, dedesinin yaptıklarını ve ülkemize kazandırıklarını ifade etmek adına ablası Özgül hanımla çok emek veriyorlar.

Nuray YILMAZ
01.01.1970 Uşak merkez doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Uşak’ta tamamladım. Trakya Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Mimarlık bölümünden 1993 yılında mezun oldum. 1 yıl süreyle bir inşaat mühendisi ofisinde çalıştım. 1994 yılında Doruk Mimarlığı, 1996 yılında da Uşak Doruk Mimarlık İnşaat, Taahhüt, Turizm, San. Tic. Ltd. Şirketini kurdum. 1996-2006 yılları arasında Uşak Mimarlar Odası yönetim kurulunda, 2014-2015 yılları arasında Ak Parti İl Yönetiminde görev aldım. Halen plan, proje, inşaat, taahhüt, dekorasyon işlerinde devam etmekteyim.

Diye anlatan ve bir ortamda, sosyal durusu ve kültürüyle kendisini fark etmemenizin mümkün olmadığı Mimarımız Nuray Hanım...

Selma ÜSTÜNDAĞ
01/09/1976 Uşak doğumluyum. İlk, orta ve lise öğretimimi Uşak’ta yaptım. Halen Anadolu Üniversitesi Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü okumaktayım. 22 Yıldan beri sağlık sektöründe çalışmaktayım. Evliyim ve iki çocuk annesiyim. Halen Özel bir hastanede İşletme Direktör Yardımcısı olarak çalışmaktayım.

Diye anlatıyor kendisini Selma Hanım, Usak için usak Kadınları için çalışmaya ve üretmeye devam ediyor.

Yeliz ÇIRIK
1977 Uşak ‘ta doğdum. İlk ,orta ve lise öğrenimimi Uşak’ta tamamlayıp  ,1998 yılında Dokuz Eylül Üniv .İİBF.Ekonomerti Bölümünde  lisans eğitimimi  tamamladım.1998 kasım ayında Türkiye İş Bankası  Uşak Şubesinde memur olarak göreve başladım. Uşak Şubesinde farklı birimlerde  çalıştıktan sonra  2011 eylül ayında  Uşak Dörtyol Şubesine Şube Müdürü olarak atandım halen aynı birimde görev yapmaktayım. Evli ,2 çocuk annesiyim

Diye anlatıyor kendisini ve Anadolu'muzun örnek kadını olarak kendisine hayranlığımızı iletmek isteriz.

Arzu AKIN
02.06.1970 Safranbolu Doğumluyum.İlk,orta ve lise tahsilimi Safranbolu ve Karabük’te tamamladım.
Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F.İşletme bölümünden 1991 yılında mezun oldum.Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Ruhsatımı 2000 yılında aldım.O tarihten itibaren bağımlı olarak S.M.M.M olarak çalışıyorum.2006 yılında Uşakcan Diyaliz Merkezine İdari müdür olarak atandığım için Uşak da yaşamaya başladım.2007 yılında evlendim.2008 yılında oğlum Efe doğdu.2009 yılından itibaren Özel Öztan Hastanesinde çalışıyorum.2009-2014 mart ayına kadar hastanenin Muhasebe Finans Müdürü olarak çalışırken Mart 2014 tarihinden itibaren hastanenin Genel Müdürü olarak çalışmaktayım.

Diye anlatıyor kendisini...Anne, çalışan ve Safranbolu’lu olarak Usak için bir şeyler yapmaya üretmeye devam eden özel bir kadın...

Fikriye BOSTANCI
1987 Uşak doğumluyum.2008 yıllında Selçuk Üniversitesi Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Bölümünü bitirdim.2011 yılında Anadolu Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi İşletme bölümünü bitirdim. 2008 yılında satış sorumlusu olarak göreve başladığım Anı Tur Genel Merkez -İstanbul ‘da Halkla İlişkiler ve Yurtiçi Operasyon Departmanlarında görev aldım.2010-2011 yılları arasında Ets Tur ‘da satış departmanında çalıştım. 2011 yılında Uşak’ta Devramen Tur A grubu seyahat acentasını 3 ortak olarak kurduk. Halen şirket ortağı ve acenta müdürü olarak çalışmış olduğum turizm sektöründe Yurt içi ve yurt dışı olmak üzere uçak biletleri, otel rezervasyonları ve kültür turları alanında öncelikle Uşak ‘ta ve Türkiye genelinde hizmet vermekteyiz.

Diye anlatıyor, üretken, çalışkan ve çalışmaya asla doyamayacak Fikriye Hanım...

Nermin KARAMAN GÜREL
03.05.79 tokat/niksar doğumluyum. Ilk, orta, lise eğitimimi niksar da tamamladım. 98 yılında Kocaeli Üniversitesi Maliye bölümüne başladım.2000 yılında evlenip Uşak'a yerleştim.1 çocuk annesiyim.2005 yılında şimdi işim olan iplik sektöründe calismaya başladım. 1 yıl kadar önce de kendi işim olan rengin iplik ve tekstili kurdum. Halen devam ediyorum.
Diye çok kolay bir girişim örneği gibi ifade etsede basarısını basarısı taktir edilesi bir kadındır kendisi.

İlknur ÖZDEMİR
Bekarlığında Sekreterlik, Kasiyerlik ve fabrika işçiliği yapmıştır.Evlenince; Ülkenin ekonomik kriz yaşadığı dönemlerde ticaret yaparak  aile bütçesine katkıda bulunmuştur.Eşi devlet memuru olduğu için birkaç şehirden sonra yaklaşık 20 yıl sonra 2004 yılında Eşinin memleketi Uşak’a gelmişlerdir. Babasının ve eşinin devlet memuru olmaları sebebiyle bir çok ili görme ve kültürü tanıma imkanı olmuştur.2006 yılında, bankadan ihtiyaç kredisi çekerek halen işletmeye devam ettiği pasta, börek ve mantı salonunu açmıştır. Yanında iş verdiği ve sigortalattırdığı onlarca kadın olmuştur. Ev hanımlığından esnaflığa geçişi cesaret ve çalışkanlıkla sürdürmesi Uşak’ta bir çok kadına örnek olmuştur.
Diye anlatıyor kendisini ancak bu anlatım kendisi için az bile... O kadar özel bir anne ve girişimci kadın ki o biz o güzel ellerinizden öpüyoruz... Mantılarınızı Türkiye tatmalı... Anne emeği onlar...

Hatice EMEL ÖZKAN
1980 yılında İstanbul’da doğmuştur. Orta ve Lise Öğrenimini Uşak Orhan Dengiz Anadolu Lisesinde tamamlamıştır. 2003 Tiflis-GÜRCİSTAN Uluslararası Karadeniz Üniversitesi İngilizce İşletme
mezunudur. Amerika da Kaplan Institute de yoğun İngilizce eğitiminin yanı sıra bir reklam şirketinde 2aylık internship programına katılmıştır. Almış olduğu eğitimler sonrası Emprenyeli ahşap üzerine faaliyet gösteren aile şirketlerinde iş hayatına atılmıştır. Finans sorumlusu olarak görevine devam etmektedir.  İki çocuk sahibi olan Özkan, İngilizce bilmektedir.

Diye anlatıyor eğitim ve çalışma hayatında ki basarısını aile hayatına da yansıtan örnek kadınlarımızdan Emel Hanım... İki kız kardeşin işlerine sahip çıkışları ve bir adım öteye nasıl taşırız telaşlarına hayran kaldık. Yeniliğe kolay adepte olan güçlü bir bağları olan aile onlar.

Tuğba YILDIZ
1982 yılında İstanbul’da doğmuştur. Orta ve Lise Öğrenimini Uşak Orhan Dengiz Anadolu Lisesinde tamamlamıştır. 2005 Eskişehir Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezunudur.4 yıllık öğretmenlik hayatı sonrası Emprenyeli ahşap üzerine faaliyet gösteren aile şirketlerinde iş hayatına atılmıştır. Satış sorumlusu olarak görev aldığı firmada  eğitimci kimliğinden dolayı eğitime önem verir ve düzenli olarak gereken eğitim programlarına katılmayı hedefler.
İki çocuk Sahibi olan Yıldız, İngilizce  bilmektedir.

Diye anlatıyor eğitim ve çalışma hayatında ki basarısını aile hayatına da yansıtan örnek kadınlarımızdan Tuğba Hanım... İki kız kardeşin işlerine sahip çıkışları ve bir adım öteye nasıl taşırız telaşlarına hayran kaldık. Yeniliğe kolay adepte olan güçlü bir bağları olan aile onlar.

Zeliha İLTER
26.02.1982 yılında Gaziantep 'te doğdum. Ilkokulu Kıbrıs 'ta,ortaokulu Erzurum 'da,liseyi Istanbul 'da okudum.Anadolu Üniv. Halkla ilişkiler bölümünden mezun oldum.Evli bir çocuk annesiyim. 2014 yılı Eylül ayı itibari ile Vanilla Butik Pasta Tasarım Atölyesini işletmekteyim.
Diye anlatıyor kendisini, Usak sosyal hatayına bu kadar kısa sürede adapte olarak girişimcilikte örnek adımlar atan Zeliha hanımın başarısı her ne kadar belirtmese de yazıda özel sektörde uzun yıllara çalışması ve ailesinin kendisine kazandırdığı değerlerden gelir. Uzun yıllar İstanbul’da yasarken tüm karıyerini ve sosyal hayatını eşinin tayini çıkan Usak Esme ilçesi için bırakıp hiç ardına bakmadan Usak’a gelen ve artık tam bir Usak’lı olan özel kadın. Ailesini hayatının merkezinde tutarak karıyer ve üretkenliğine devam eden Zeliha hanım her seyi iş hayatı zannederek birçok değerlerden uzak kalan kadınlarımıza örnek bir kadın, es, anne...

Özlem ER ENÜŞTÜLÜ
1979 Yılında uşakta doğdu Selçuk üniversitesi mezunu  Uşak Ticaret ve Sanayi Odasında çalışıyor evli 2 çocuk annesi.
Diye anlatıyor kendisi...
Hayalleri ve idealleri olan yeniliği takip eden, kolay uygulayan iyi dinleyen ve UTSO’nun kalbinde yer alan özel kadın...

 Tüm UTSO Girişimci Kadınlarına sonsuz teşekkür eder ve saygılarımızı sunarız.

Vaselila Kardeşler
Alev ve Aslı 

























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder